گریس نسوز رولبرینگ

رولبرینگ مخروطی ناچی NACHI
رولبرینگ مخروطی ناچی NACHI
مارس 21, 2022
فروش رولبرینگ کروی
فروش رولبرینگ کروی
مارس 21, 2022

گریس نسوز رولبرینگ

گریس نسوز رولبرینگ یکی از متریال های بسیار پر استفاده و مهم در نگهداری انواع بلبرینگ و رولبرینگ است. همانطور که می دانید کار اصلی گریس نسوز کمک به اصطکاک راحت و جلوگیری از سایش و زنگ زدگی انواع رولبرینگ و بلبرینگ است. گریس نسوز رولبرینگ یک روان کننده برای چرخش راحت در محفظه خود است تا از این طریق بتواند سرعت کار کرد رولبرینگ را بالا برده و همچنین از سایش رولبرینگ و خرابی آن جلوگیری کند. باید به این نکته توجه داشت که گریس های معمولی با افزایش دما حالت شل شدگی به آن دست داده و در عمل خاصیت خود را از دست می‌دهند و به همین خاطر در زمان فعالیت رولبرینگ به دلیل سرعت بالا در محفظه رولبرینگ سرعت اصطکاک بسیار بالا رفته و دمای محفظه نیز افزایش می یابد. در این حالات گریس های عادی نمی توانند به خوبی جوابگوی آن محفظه باشند و حتماً بایستی از گریس های نسوز استفاده شود تا بتواند به خوبی دماهای بالا را تحمل نمایند.

از مهمترین عوامل در هنگام استفاده از گریس نسوز رولبرینگ، استفاده از گریس های تصفیه شده و بدون مواد زائد است. استفاده از گریس های بدون تصفیه و غیر قابل اعتماد باعث فرسودگی از دست دادن خاصیت روانکاری می شود که این عامل می‌تواند به رولبرینگ ها ضررهای بسیار زیادی را وارد کرده و این حال سیستم را به طور کل مختل نماید. گریس نسوز رولبرینگ مزایای بسیار زیادی نسبت به استفاده از روغن دارد به طور مثال با استفاده از گریس نسوز چسبندگی رولبرینگ ها و بلبرینگ ها به محفظه بیشتر شده و در هنگام چرخش و فعالیت هیچگونه روغنی به بیرون شفت چکه نمی کند و به همین دلیل مواد زائد و همچنین رطوبت نیز به هیچ عنوان وارد محفظه کاسه نمد و رولبرینگ نمی شود.

در هنگام استفاده از گریس برخی نکته ها هستند که در عین سادگی بسیار کاربردی و مهم نیز می باشند. به طور مثال استفاده از روغن و گریس می تواند خود باعث بالا رفتن دمای محفظه شود به همین خاطر به افراد در زمان گریس کاری رولبرینگ حتماً تاکید می شود که از گریس های نسوز استفاده شود و همچنین گریس کاری به معنای آغشته کردن کامل رولبرینگ نیست و بایستی در هنگام گریس کاری رولبرینگ مقداری فضای خالی برای انتقال گرمای رولبرینگ به محفظه تعبیه کرده و از همین طریق مقادیر نرخ سرعت رولبرینگ را نیز می توان اندازه گیری کرد.