رولبرینگ استوانه ای SKF

رولبرینگ FAG
دسامبر 19, 2022
زنجیر صنعتی
زنجیر صنعتی
دسامبر 19, 2022

رولبرینگ استوانه ای SKF

رولبرینگ استوانه ای SKF، محصول شرکت بلبرینگ سازی چند ملیتی سوئدی می باشد که تاریخ تأسیس آن به 115 سال پیش برمی گردد و در هفتاد کشور جهان، بیش از 100 کارخانه تولیدی دارد. رولبرینگ های استوانه ای بر خلاف بلبرینگ ها وزن و بار سیستم را در راستای شعاعی تحمل می کنند. در حالی که بلبرینگ ها این فشار را در راستای محوری به دوش می کشند. رولبرینگ استوانه ای SKF می تواند فشارهای بسیار سنگین را در سرعت های بسیار بالا به خوبی هماهنگ کند. رولبرینگ استوانه ای SKF با قطعات و سیستم آب بندی شده و یا اسپیلت موجود می باشد. ویژگی رولبرینگ های آب بندی شده مقاومت بالای آن ها در مقابل آلودگی های محیطی می باشد. نسبت به رطوبت واکنش پذیری ندارد و خود را حفظ می کند.

رولبرینگ SKF با توجه به ویژگی های ظاهری رینگ ها دسته بندی می شوند. انواع رولبرینگ استوانه ای SKF: رولبرینگ استوانه ای SKF یک ردیفه، رولبرینگ استوانه ای SKF ظرفیت بالا، رولبرینگ استوانه ای SKF دو ردیفه، رولبرینگ استوانه ای SKF چهار ردیفه، رولبرینگ استوانه ای SKF تک ردیفه پر غلطک، رولبرینگ استوانه ای SKF دو ردیفه پر غلطک، رولبرینگ استوانه ای SKF چند تکه.
رولبرینگ استوانه ای SKF یک ردیفه: این قطعه همواره بین فلنچ یکپارچه ای باز هدایت می شود. خصیصه فلنچ یکپارچه ای باز این است که طراحی سطوح آن به گونه ای انجام گرفته است که روغن کاری را تسهیل کند و در نتیجه اصطکاک و سایش را کم کند و مانع بالا رفتن دما و ایجاد گرما شود و دمای سیستم را پایین نگه دارد.

محدوده دمایی رولبرینگ استوانه ای SKF یک ردیفه به عواملی بستگی دارد که به آن اشاره می کنیم: ثبات ابعادی رینگ و ساچمه ها، قفسه ها، روانکاری. توان حرارتی رولبرینگ استوانه ای SKF یک ردیفه 150 درجه سانتی گراد می باشد. دمای مجازی که برای آلیاژ استیل، برنج یا آلیاژ سبک وجود دارد، یکسان است ولی محدوده دمایی مجاز روانکارها با هم متفاوت هستند. سرعت مجاز رولبرینگ استوانه ای SKF، با قفسه MP، ML، MB، MA، LL، LB، LA سرعت مجاز به میزان 250 000 میلی متر بر دقیقه می باشد.

رولبرینگ استوانه ای SKF با قفسه PHA، PH به میزان 450 000 میلی متر بر دقیقه نیز می باشد. رولبرینگ استوانه ای SKF دو ردیفه: سطح مقطع کمی دارد و در عین حال توان تحمل فشار و بار بسیار بالایی دارد. همچنین سختی زیادی دارد. کاربرد این ابزار در ماشین های ابزار، قطعات دستگاه های انتقال نیرو، کارخانه های سنگ زنی و گیربکس های بزرگ می باشد و با نشانه های NN و NNU متمایز می شوند.

تفاوت اصلی در طراحی های رولبرینگ استوانه ای SKF دو ردیفه به دلیل این موارد می باشند: پیکربندی و تنظیم اتصالات فلنچ، حلقه بیرونی، حلقه درونی و طراحی قفسه و متریال به کار رفته در آن می باشد. رولبرینگ استوانه ای SKF محصولات چند ردیفه، چهار ردیفه و شش ردیفه دارند. کاربرد اصلی رولبرینگ استوانه ای چهار و شش ردیفه برای کارخانه های نورد و غلطک های پرسی می باشد. ویژگی اصلی این ابزار، اصطکاک کمی است که دارند و کاربری آن ها در سرعت های بالا نوردکاری می باشد. رولبرینگ استوانه ای SKF پرغلطک یک ردیفه برای بارها و فشارهای سنگین شعاعی به کار می رود.

این محصولات برای کاربری برای سرعت های بسیار بالا طراحی نشده اند. محصولات رولبرینگ استوانه ای SKF پر غلطک با نشانه های NCF و NJG متمایز شده اند. طراحی های رولبرینگ های NFC: حلقه داخلی آن دارای دو لبه داخلی می باشد و حلقه خارجی آن دارای یک لبه داخلی می باشد.
طراحی رولبرینگ های NJG: برای تحمل فشارهای زیاد و سرعت های پایین می باشد. ویژگی ظاهری آن ها به این صورت است که بر روی حلقه بیرونی دو لبه وجود دارد و در حلقه درونی یک لبه وجود دارد.

رولبرینگ پر غلطک استوانه ای SKF دو ردیفه: این ابزار برای تحمل فشارها و بار بسیار سنگین مناسب می باشد. توان کار در سرعت های بالا را ندارد و در چهار طرح ساخته می شود. رولبرینگ چند ردیفه پر غلطک استوانه ای SKF: این محصول به طور کلی در صنایع نورد سرد کاربرد دارد. در فشارهای زیاد ولی با سرعت های پایین. کاربرد این ابزار در ماشین های برش و کشش می باشد. رولبرینگ چند ردیفه پر غلطک استوانه ای SKF برای آسان کردن روند روغنکاری، سوراخ های ریزی طراحی شده اند یا شیارهای حلقوی. این سوراخ های ریز روغن کاری ممکن است بر روی بیرونی ترین رینگ باشد.


تنوع محصولات این گروه از ابزار بسیار بالا است که در طراحی هر دسته با تغییر دادن ویژگی های ظاهری، عملکردهای متفاوتی به وجود می آید که در صنایع گوناگون کاربردی می باشند. دامنه استفاده از رولبرینگ ها بسیار وسیع می باشد. برای تهیه انواع رولبرینگ استوانه ای برند SKF با همکاران ما در بخش فروش تماس بگیرید.