بلبرینگ تماس زاویه ای اس کا اف SKF

پخش بلبرینگ ناچی NACHI
پخش بلبرینگ ناچی NACHI
جولای 29, 2020
بلبرینگ شیار عمیق اس کا اف SKF
بلبرینگ شیار عمیق اس کا اف SKF
آگوست 3, 2020

بلبرینگ تماس زاویه ای اس کا اف SKF

بلبرینگ تماس زاویه ای اس کا اف SKF دارای شیارهایی در حلقه‌های بیرونی و داخلی بوده که در مسیر محور یاتاقان نسبت به یکدیگر قرار گرفته اند. این نوع طراحی برای تحمل همزمان بارهای ترکیبی شعاعی و محوری می‌باشد. قدرت تحمل بار محوری با افزایش میزان زاویه تماس در بلبرینگ تماس زاویه ای اس کا اف SKF بیشتر می‌شود.

انواع چیدمان بلبرینگ تماس زاویه ای اس کا اف SKF

1) بلبرینگ تماس زاویه ای اس کا اف SKF به صورت پشت سر هم
2) بلبرینگ تماس زاویه ای اس کا اف SKF به صورت رو به رو
3) ببلبرینگ تماس زاویه ای اس کا اف SKF به صورت پشت به پشت

بلبرینگ های تماس زاویه ای یک ردیفه اس کا اف (SKF)

همانطور که از نامشان پیداس این بلبرینگ ها به صورت زاویه دار تماس برقرار می کنند، بارهای محوری قابل توجهی را در یک جهت و بارهای شعاعی را هم به خوبی تحمل می کنند. زمانی که بار شعاعی بر بلبرینگ وارد می شود باعث بوجود آمدن یک نیروی محوری نیز می شود که باید به طریقی مهار شود و به همین دلیل معمولا این نوع بلبرینگ ها به صورت دوتایی بکار برده می شوند و این بلبرینگ ها عموما نسبت به بلبرینگ دیگری تنظیم می شوند. محدوده تولیدات بلبرینگ تماس زاویه ای اس کا اف SKF شامل بلبرینگ ها در سری های ۷۲B و ۷۳B است. دو گونه از بلبرینگ ها برای کاربردهای مختلف موجود هستند حالت اول تکی و غیر قابل استفاده به صورت جفتی و حالت دوم نصب بصورت جفتی چند منظوره می باشند. زاویه تماس یا زاویه آلفا در بلبرینگ های تک ردیفه ۴۰ درجه می باشد و بنابراین توانایی تحمل بارهای محوری بسیار زیادی را دارند.

بلبرینگ های تماس زاویه ای تک ردیفه اس کا اف SKF خود به دو صورت استاندارد تولید می شوند.

بلبرینگ به صورت تکی (بدون پسوند) در جلوی شماره فنی و اصلی خود برای مواقعی که غیر قابل استفاده به صورت جفتی می باشند و به صورت تکی در موقعیت خود نصب می شوند.

بلبرینگ های تماس زاویه ای دو ردیفه اس کا اف (SKF)

 

طراحی بلبرینگ های تماس زاویه ای دو ردیفه مشابه دو بلبرینگ تماس زاویه ای یک ردیفه ی جفت شده است که به صورت چیدمان پشت به پشت جفت شده باشند با این تفاوت که در مقایسه پهنای آنها به دلیل یک تکه ساخته شدن کنس داخلی و کنس خارجی کمتر شده است .

بلبرینگ تماس زاویه ای اس کا اف SKF دو ردیفه می توانند نیروی شعاعی ومحوری بالایی را از هر دو جهت تحمل کنند و در چیدمان سفتی بالایی ایجاد کرده و قادر به تحمل ممان های خمشی می باشند و بسیار کاربردی هستند و زاویه تماس در اکثریت آنها ۳۲º درجه است.

یک دسته از بلبرینگ تماس زاویه ای اس کا اف SKF دو ردیفه که با پسوند A مشخص می شوند دارای طراحی داخلی بهینه شده بوده و به علت عدم داشتن شیار ساچمه خور قادر به تحمل بارهای شعاعی و محوری از دو جهت است و جنس پنجره ساچمه آنها پلی آمیدی (فیبری) جهت کار تا دماهای ۱۲۰ درجه سانتیگراد می باشد. نوع دیگر بدون پسوند دارای شیار ساچمه خور بوده و پنجره ساچمه آنها فولادی و برنجی است، بیرینگ های با پسوند E به علت داشتن شیار ساچمه خور با ساچمه بیشتر دارای قدرت تحمل بار بالاتری هستند، بلبرینگ تماس زاویه ای اس کا اف SKF دو ردیفه با کاسه نمد فلزی و کاسه نمد پلاستیکی تولید می شوند لقی داخلی آنها محوری می باشد.