جدول انتخاب بلبرینگ

زنجیر صنعتی
زنجیر صنعتی
دسامبر 19, 2022
رولبرینگ استوانه ای کف گرد
ژانویه 21, 2023

جدول انتخاب بلبرینگ

جدول انتخاب بلبرینگ، ابزار مطلوبی برای خریداران و استفاده کنندگان این قطعه صنعتی می باشد و بر اساس مشخصه ها و کاربردهای انواع بلبرینگ ها تنظیم می گردد تا انتخاب بلبرینگ را برای استفاده کنندگان آسان سازد. به کار بردن جدول برای انتخاب و گزینش بلبرینگ، مزیت های متعددی دارد. نخست آنکه جدول انتخاب بلبرینگ اطلاعات سودمندی از محصول مورد نظر در اختیار خریدار قرار می دهد.

دوم آن کاربرد بلبرینگ را با کاربرد مورد نیاز خود بسنجد. سوم آنکه جدول انتخاب بلبرینگ، به خریدار امکان می دهد محصول مورد نظر خود را با سایر بلبرینگ ها مقایسه کرده و تحلیل نماید. در واقع یک جدول انتخابی بلبرینگ وجود ندارد و هر برندی که این محصولات را تولید می کند، جدول های ویژه خود را دارد تا خریدار بتواند با چشم باز محصولات مورد نظر خود را انتخاب کرده و خریداری نماید. برخی جدول های متداول که مورد استفاده بیشتر برندهای استاندارد هستند این ها هستند: جدول لقی داخلی شعاعی مخصوص بلبرینگ خود تنظیم.

جدول هایی که اطلاعات گیربکس را برای شیار عمیق درپوش نشان می دهند. جدول لقی داخلی شعاعی برای شافت سیلندریکال یا بیرینگ اسفریکال. جدول خصوصیات تخصصی که به پوشش دهنده در همه زاویه ها یا گیربکس مربوط می شوند. جدول سایز بلبرینگ برای نمایش ضخامت، قطر بیرونی و قطر داخلی جدول لقی داخلی، یکی از انواع جدول انتخاب بلبرینگ می باشد که دارای اهمیت بالایی است.

اطلاعاتی که جدول لقی داخلی برای انتخاب بلبرینگ در اختیار خریدار قرار می دهند شامل این موارد می شوند: شرایط محیطی سازگار با بلبرینگ را مشخص می سازد. میزان تلورانس که بلبرینگ می تواند تحمل کند، نشان می دهد. دمای کاری بلبرینگ را بیان می کند. آلودگی های محیطی مجاز یا خطرناک برای این قطعه را بیان می کند. شیوه روان کاری بلبرینگ و روان کار مناسب برای آن را مشخص می کند. سلامت بلبرینگ را نشان می دهد. شرایط انتخابی با در نظر گرفتن ارتعاشات داخلی و خارجی را مشخص می کند.

برای حداکثر بهره برداری از جدول انتخاب بلبرینگ، اطلاعاتی که از پیش گرد آوری شده است و مشخصات بلبرینگ مورد نیاز را با اطلاعاتی که جدول ها به متقاضی می دهند مقایسه کرد تا بتوان تشخیص داد کدام جدول برای شخص سودمند است. اطلاعاتی که پیش از مطالعه جدول انتخاب بلبرینگ بهتر است جمع آوری شود، شامل این موارد می باشند.

محدودیت های ابعادی که برای تهیه این قطعه وجود دارد، محل نصب بلبرینگ و نوع آرایش و پرداخت آن در سیستم، نوع بلبرینگ، برند سازنده این قطعات، شدت و میزان بار و نیرویی که به این قطعه وارد می شود و باید بتواند تحمل کند، تلورانس های خروجی شفت، تفاوت دمای میان رینگ ها، سرعت چرخیدن و دوران شفت، دمای کاری این قطعه و شرایط محیطی ای که باید تاب بیاورد، ابعاد نصب.

برای انتخاب یک بلبرینگ عوامل خاصی تأثیر گذار هستند که باید از پیش تعیین شوند زیرا کاربرد های این قطعات بسیار گسترده است. این عوامل تأثیر گذار که باید اطلاعات آن را با داده های جدول های انتخاب سنجید، عبارت هستند از: فضای کاری قطعه مورد نظر، بار وارده بر این قطعه و دستگاه، ناهم راستایی، دقت، سرعت، راه اندازی مناسب، میزان سختی و استحکام قطعات، جابجایی محوری، نصب و ساخت و پرداخت قطعه در سیستم، آب بندی داخلی بلبرینگ.

یکی از گزینه های مهمی که در انتخاب این محصول تأثیر بسزایی دارد، هزینه و قیمت این قطعه است. در واقع بیشتر استفاده کنندگان می خواهند با مناسب ترین قیمت، قطعه ای را تهیه کنند که کارایی های لازم و کافی برای سیستم آن ها را داشته باشد. برای همین متقاضی در مطالعه جدول های انتخاب بلبرینگ گزینه پنهان هزینه را همواره در گوشه ذهن نگه خواهد داشت و با ویژگی ها و داده های جدول ها خواهد سنجید.

یکی دیگر از گزینه های گنجانده نشده در جدول های انتخاب بلبرینگ، هزینه نصب این قطعه ها می باشد که باید از سوی استفاده کننده در نظر گرفته شود و در اطلاعات گنجانده شود. علاوه بر این عامل دیگری که باید در زمان مطالعه این جداول در نظر گرفت، موجود بودن آن محصول از برند درخواستی در ایران می باشد. از آن جایی که بسیاری از این قطعات وارداتی بوده و از برندهای مختلفی می باشند، باید این گزینه را در نظر گرفت که محصولی که کارایی مناسب و سازگاری مطلوبی با سیستم شخص را دارد آیا در بازار ایران وجود دارد یا نه. آیا محصول انتخابی از جدول، از نظر اقتصادی، توجیه مناسبی دارد یا نه. با در نظر گرفتن تمام این موارد و در کنار هم گذاشتن آن ها می توان قطعه مناسب را تهیه نمود.

از آن جایی که اقتصاد ایران همواره دچار نوساناتی بوده است، قیمت این قطعات دچار فراز و فرود های پیش بینی نشده می باشد. موجودی آن ها از برندهای با کیفیت نیز شامل این نوسانات می باشند. به همین دلیل اطلاعات لازم در زمینه نرخ و موجودی را باید به روز جویا شد.