رولبرینگ استیل و نسوز

بلبرینگ خود تنظیم اس کا اف SKF
بلبرینگ خود تنظیم اس کا اف SKF
ژانویه 18, 2022
رولبرینگ صنعتی بشکه ای
رولبرینگ صنعتی بشکه ای
ژانویه 18, 2022

رولبرینگ استیل و نسوز

رولبرینگ استیل و نسوز در مدل های متفاوتی طراحی و ساخته می شود. این رولیرنگ ها در صنایع به کار برده می شوند. هر گاه نیاز داشته باشیم که رولبرینگ بتواند درجه حرارت بالایی را تحمل کند از رولبرینگ استیل و نسوز استفاده می شود. این دمای بالا معمولا باعث سوختن سایر رولبرینگ های عادی می شود و ناچار هستیم در این شرایط از نوع خاص بلبرینگ ها که به نام نسوز شناخته می شود، استفاده کنیم.می توان رولبرینگ ها را در ابعاد و اندازه های مختلف طراحی و تولید کرد تا بتواند پاسخگوی نیاز مشتریان در شرایط گوناگون باشد. جنس رولبرینگ استیل و نسوز از ترکیب آلیاژهای خاص کروم و فولاد می باشد، به گونه ای که توانیی تحمل درجه حرارت بالا را داشته باشد. یکی از ویژگی ها که نشان دهنده کیفیت و اصالت رولبرینگ استیل و نسوز می باشد این است که در جای خود به خوبی قرار بگیرد و هیچ گونه اصطکاک، لقی و شلی نداشته باشد.

رولبرینگ استیل و نسوز دارای مقاومت بالایی در برابر خوردگی و زنگ زدن می باشد. از این رولبرینگ ها می توان در محیط هایی که با مواد اسیدی سر و کار دارند استفاده کرد. رولبرینگ استیل و نسوز در صنایع مواد غذایی، پزشکی و دریایی به کار برده می شود.

مزایای استفاده از رولبرینگ استیل و نسوز

  • در برابر خوردگی و زنگ زدن مقاومت بالایی دارد.
  • دوام و عمر مفید بیشتری نسبت به سایر رولبرینگ ها دارد.
  • رولبرینگ استیل و نسوز قابل شستشو هستند و نیازی به روغن کاری ندارند.
  • برای جلوگیری از خوردگی نیازمند روغنکاری و یا گریس ندارد.
  • رولبرینگ استیل و نسوز بهداشتی بوده و در دصنایع دریایی و پزشکی به وفور استفاده می شوند.

استفاده از رولبرینگ استیل و نسوز هزینه های تولید را کاهش می دهد زیرا این نوع از بلبرینگ بعد از کار کردن در دمای بالا، خیلی سریع خنک می شود و موجب افزایش عمر مفید رولبرینگ می شود. فرایند روانکاری در رولبرینگ استیل و نسوز که توانایی تحمل دمای بالا را دارند بر پایه گرافیک می باشد. به این صورت که یک لایه نازک بین غلطنده و قفسه ایجاد نموده و میزان اصطکاک را کاهش می دهد. از رولبرینگ استیل و نسوز در صنعت شیشه که نیاز به کوره های با دمای بسیار بالا می باشد، استفاده می شود. یکی دیگر از کاربرد های رولبرینگ استیل و نسوز در کوره های پخت غذا در صنایع غذایی می باشد. در صنعت تولید پشم شیشه هم این نوع رولینگ به کار برده می شود.