بلبرینگ خود تنظیم اس کا اف SKF

یاتاقان ایگرگ
یاتاقان ایگرگ
ژانویه 18, 2022
رولبرینگ استیل و نسوز
رولبرینگ استیل و نسوز
ژانویه 18, 2022

بلبرینگ خود تنظیم اس کا اف SKF

بلبرینگ خود تنظیم اس کا اف توسط شرکت SKF تولید و عرضه شد. در این مدل از بلبرینگ، شکل شیار رینگ خارجی به صورت کروی است. رینگ داخلی هم از دو شیار با مقطع دایره ای تشکیل شده است. قفسه هر دو ردیف ساچمه بر روی رینگ داخلی ثابت شده و به صورت یک مجموعه هستند. این مجموعه با حرکت مفصلی، خود را با وضعیت شفت هماهنگ می کند. به همین دلیل مشکلاتی نظیر همراستا نبودن نشیمنگاه بلبیرینگ، خیز شافت و موازی نبودن شافت با محور رینگ خارجی، نمی تواند تاثیر نامطلوبی بر عملکرد بلبرینگ خود تنظیم اس کا اف بگذارد. همچنین بلبرینگ SKF کمترین میزان اصطکاک را در میان انواع بلبرینگ دارد و این ویژگی باعث شده تا بلبرینگ در سرعت های بالا بتواند به خوبی کار کند. بیشترین کاربرد بلبرینگ خود تنظیم SKF زمانی است که انحراف شفت و ناهمراستایی بین شافت و بدنه به میزان قابل انتظار باشد.

انواع بلبرینگ خود تنظیم اس کا اف SKF

بلبرینگ خود تنظیم اس کا اف در سه مدل تولید و به بازار عرضه می شود که عبارتند از:

1. بلبرینگ خود تنظیم SKF با طرح پایه

این بلبرینگ با دو حفره استوانه ای و مخروطی طراحی و تولید می شود. بلبرینگ های مخروطی از مهره و واشر قفلی تشکیل شده اند که به کمک آن می توان بلبرینگ را بر روی شافت صاف یا پلکانی نصب کرد. پسوند این نوع بلبرینگ با حرف K نمایش داده می شود.

2.  بلبرینگ خود تنظیم SKF با رینگ داخلی عریض

این بلبرینگ زمانهایی استفاده می شود که میلگرد تجاری به کار رفته باشد. تلرانس حفره ای این مدل از بلبرینگ ها این قابلیت را فراهم می نماید تا بتوان کار نصب و جدا سازی را به آسانی انجام داد.  بلبرینگ خود تنظیم اس کا اف به حالت محوری و از طریق پین ها یا پیچ های شانه ای قرار می گیرد.

3. بلبرینگ خود تنظیم SKF آب بندی شده

در بلبرینگ خود تنظیم اس کا اف در هر دو طرف بلبرینگ یک سیل از جنس NBR روغنی و ضد سایش که با استفاده از ورقه های فولادی تقویت شده، قرار دارد. مهمترین نکته درباره بلبرینگ خود تنظیم اس کا اف آب بندی شده این است که در تمام مدت عملکرد، تعمیر و نگهداری نیازی به شستشو و روغن کاری مجدد ندارد. می توان گفت که این نوع بلبرینگ نیازی به تعمیر و نگهداری ندارد. نکته بعدی در مورد بلبرینگ خود تنظیم اس کا اف، عملکرد این بلبرینگ در دمای زیر 80 درجه سانتی گراد می باشد.