محفظه پایه دار بلبرینگ

محصولات بلبرینگ INA آلمان
محصولات بلبرینگ INA آلمان
آوریل 17, 2022
نمایندگی بلبرینگ SKF
نمایندگی بلبرینگ SKF
آوریل 17, 2022

محفظه پایه دار بلبرینگ

محفظه پایه دار بلبرینگ یک یاتاقان را در خود جای می دهد و در کاربردهای بار سبک و با گشتاور کم استفاده می شود. با این ساختار، بلوک به یک پایه پیچ می شود و آن را محکم می کند، در حالی که شفت و حلقه داخلی بلبرینگ می توانند آزادانه بچرخند. محفظه پایه دار بلبرینگ که معمولاً از چدن ساخته می شوند که از المنت یا کلاهک را می توان از پایه جدا کرد و محفظه پایه دار بلبرینگ جدا نشده از یک قطعه جامد ساخته شده است. محفظه پایه دار بلبرینگ برای کاربردهای سنگین، مانند مواردی که در صنایع تولیدی، معدنی و ساختمانی یافت می شوند، تقویت می شوند.

اکثرا، اصطلاحات محفظه پایه دار بلبرینگ و بلبرینگ بلوک لوله کش به صورت هم معنی استفاده می شوند، اما این دو دستگاه متفاوت هستند. هر دو به گونه ای طراحی شده اند که از طریق سوراخ های نصب روی پایه بلوک روی یک سطح نصب شوند. تفاوت آنها در این است که بلبرینگ های بلوک لوله کش حاوی یک یاتاقان داخلی هستند و همچنین برای بارهای بالاتر و محیط های خورنده تر طراحی شده اند.

انتخاب محصول در محفظه پایه دار بلبرینگ بر اساس مواردی است که در ادامه ذکر می شود. مثلا، قطر باید با ابعاد سوراخ مناسب واحد یاتاقان مطابقت داشته باشد. محفظه پایه دار بلبرینگ با اندازه مناسب به راحتی روی شفت می لغزند و در موقعیت خود قرار می گیرند و آماده می شوند تا توسط دستگاه قفل محکم شوند. یا در مورد ارتفاع شفت یا ارتفاع پشتی با اندازه گیری فاصله از پایه یک محفظه پایه دار بلبرینگ تا مرکز شفت تعیین می شود. در مورد اندازه شفت نیز در محفظه پایه دار بلبرینگ، حداکثر قطر شفت یا اندازه سوراخ یاتاقان نصب شده است.

در این مورد حداکثر سرعت مجاز شفت که بلبرینگ برای کار با آن طراحی شده است و ظرفیت بار دینامیکی برای یاتاقان هایی که قادر به بارهای ترکیبی شعاعی و رانشی هستند یا حداکثر بار شعاعی مجاز برای یاتاقان هایی که فقط می توانند بارهای شعاعی را تحمل کنند، اهمیت دارد. بلبرینگ ها به جای توپ های فولادی از مجموعه ای از بخش های کروی فولادی در داخل حلقه فلزی استفاده می کنند و از آنجایی که محفظه پایه دار بلبرینگ هستند، می توانند بار شعاعی سنگینی را تحمل کنند که به دلایل زیادی بیشتر، از محفظه پایه دار بلبرینگ استاندارد در مصارف صنعتی استفاده می شود. برای خرید با ما تماس بگیرید.