رولبرینگ کف گرد بشکه ای

رولبرینگ کروی غلتکی SKF
رولبرینگ کروی غلتکی SKF
آوریل 17, 2022
قیمت رولبرینگ صنعتی
قیمت رولبرینگ صنعتی
آوریل 17, 2022

رولبرینگ کف گرد بشکه ای

در میان رولبرینگ ها معروف ترین شکل تحمل فشار در رولبرینگ کف گرد بشکه ای است زیرا با حمل فشار با قرار دادن اجزا چرخشی، مانند توپ‌ها و قطعات کروی، بین دو حلقه، که به عنوان درگیری شناخته می‌شوند، عمل می‌کنند. نوع رایج رولبرینگ، رولبرینگ کف گرد بشکه ای است که همانطور که می دانید، از سیلندر برای کم کردن اصطکاک بین قطعات متحرک استفاده می شود.

انواع و اندازه های زیادی از رولبرینگ کف گرد بشکه ای وجود دارد و بیشتر این ها در میان مصرف کنندگان قطعات صنعتی رایج هستند. این بخش از برخورد عناصر غلتشی با یکدیگر ممانعت می کند که به کم کردن اصطکاک، سایش و جلوگیری از اتصال کمک می کند. در رولبرینگ کف گرد بشکه ای بر عکس رولبرینگ های دیگر سطح بزرگتر رولبرینگ به آن اجازه می دهد تا بارهای بزرگتری را حمل کنند، اما این به معنی بالا بردن اصطکاک و سرعت عملکرد کمتر است.

در واقع مثل بقیه رولبرینگ‌ها، رولبرینگ کف گرد بشکه ای باید همیشه در معرض حداقل بار باشند. این مسئله در بیشتر مواقع به گونه ای است که یاتاقان ها با سرعت بیشتر، قدرت شتاب زیاد یا تغییر با سرعت در جهت بار مواجه شوند. اگر بار مناسب نباشد نیروهای اینرسی ممکن است موجب لغزیدن غلتک ها، در طول درگیری قطعات خود شوند و به خود آسیب برسانند. رولبرینگ کف گرد بشکه ای معمولاً در موتورهای الکتریکی با سایز متوسط تا بزرگ و یک چرخ دنده مصرف می شود.

در سیستم رولبرینگ کف گرد بشکه ای، زاویه دار بودن شیار غلتک نسبت به محور، آنها را برای تحمل بارهای شعاعی و محوری آماده می کند. در اصل ویژگی مهم رولبرینگ کف گرد بشکه ای قابلیت خود تنظیم بودن است که این موضوع باعث حساس نبودن رولبرینگ نسبت به نا هم راستایی می شود. البته زمانی که رولبرینگ کف گرد بشکه ای جدا می شود، واشر شفت به همراه قفسه و غلتک ها یک قسمت و واشر محفظه قسمت دیگر را تشکیل می دهد.

غلتک های کف گرد بشکه ای در این نوع رولبرینگ ها مدل غیر قرینه دارند و البته تعداد زیاد این غلتک به همراه طراحی ویژه شیار غلتک باعث توان خیلی زیاد آنها در برابر بارهای محوری می باشد ضمن اینکه از سرعت چرخشی نسبتاً زیادی نیز دارا هستند.طراحی های خاصی نیز وجود دارند که قدرت تحمل بار آنها از نوع معمولی نیز بالاتر است. البته مصرف روغن در روانکاری این رولبرینگ ها بهتر از گریس است و استفاده از گریس نیز تحت شرایط بخصوص مثلاً بارهای سبک یا دورهای قابل استفاده است. برای آگاهی از قیمت ها و مشاوره با کارشناسان ما با ما تماس بگیرید.