رولبرینگ صنعتی بشکه ای

رولبرینگ استیل و نسوز
رولبرینگ استیل و نسوز
ژانویه 18, 2022
رولبرینگ بشکه ای ناچی NACHI
رولبرینگ بشکه ای ناچی NACHI
مارس 21, 2022

رولبرینگ صنعتی بشکه ای

رولبرینگ صنعتی بشکه ای یکی از انواع رولینگ ها می باشد که برای استفاده در محیط های سخت و دشوار طراحی شده است. مهمترین قابلیت این نوع برینگ ها، خاصیت خود تنظیمی می باشد. با استفاده از این خاصیت، بلبرینگ می تواند برای کاهش میزان گرما و اصطکاک، جهت شافت و یا سایر قطعات را تغییر دهد. این ویژگی خاص و منحصر به فرد باعث شده تا رولبرینگ صنعتی بشکه ای برای صنایعی که تجهیزات ارتعاش و سایر کاربردهایی که بی نظمی برای آنها مشکلاتی به وجود آورده، انتخاب مناسبی باشد. وجود انحنای لایه و عنصر نورد حلقه بیرونی در ساختار رولبرینگ صنعتی بشکه ای، باعث شده تا انحراف شافت و بی نظمی در کار آن خللی ایجاد نکند.

در تولید رولبرینگ صنعتی بشکه ای از ساچمه های بشکه ای استفاده می شود که این امکان را برای بلبرینگ فراهم می کند که بتوانند بار های با فشار بالا را تحمل کرده و به صورت همزمان حرکت دورانی داشته باشد. ساچمه های استفاده شده در رولبرینگ صنعتی بشکه ای به صورتی است که کمترین میزان تنش برای ساچمه ها ایجاد شود و این کار موجب می شود ساچمه ها آسیب کمتری ببیند.

در طراحی رولبرینگ صنعتی بشکه ای از  دو ردیف عنصر نورد بشکه ای شکل قرار دارد که که در زاویه های متمایل به محور بلبرینگ می باشند. طراحی این دو ردیف غلطک به صورتی است که با مسیرهای جداگانه در لایه درونی و یک مسیر بشکه ای در لایه بیرونی، در مرکز لایه بیرونی با محور بلبرینگ مطابقت دارد. به دلیل اینکه این قسمت ها با هم همکاری دارند، رولبرینگ صنعتی بشکه ای قادر هستند تا علاوه بر تحمل بارهای بزرگ شعاعی، قابلیت انحراف داشته باشند. این رولبرینگ ها در مقابل بارهای ضربه ای هم مقاومت بالایی دارند. داشتن خاصیت هم ترازی باعث شده این بلبرینگ بتواند با وجود انحراف شافت، شرایط برای بارگیری کامل را مهیا نماید. عملکرد رولبرینگ صنعتی بشکه ای شبیه بلبرینگ خود تنظیم دوردیف می باشد و رولبرینگ صنعتی بشکه ای برای جا به جایی بارهای سنگین با سرعت کمتر، استحکام و کارایی بیشتری دارد.

در ساخت رولبرینگ صنعتی بشکه ای استاندارد، حفره ها به صورت مستقیم طراحی و تولید می شود. اما می توان از حفره های مخروطی طبق درخواست مشتری استفاده کرد. رولبرینگ صنعتی بشکه ای از ساچمه های مدرنی ساخته شده اند. این رولبرینگ ها دارای تعلیق بهتر بار به نسبت سایر بلبرینگ های استفاده شده در صنایع می باشند.