جنس کاسه نمد

رولبرینگ ناچی NACHI
جولای 11, 2021
مشخصات بلبرینگ
مشخصات بلبرینگ
آگوست 23, 2021

جنس کاسه نمد

به طور کلی کاسه نمد یک نوع واشر مکانیکی برای آب‌بندی و محافظت از نشت روغن از اطراف عناصر چرخشی، مانند شافت یا مته‌های چرخان (همچنین شافت‌های رفت و برگشتی مانند کنترل ولوو) یا ممانعت از ورود گرد و غبار و انواع آلودگی، با سطح مقطع O شکل طراحی‌ شده‌اند. کاسه نمد یکی از پر استفاده ترین واشرها در طراحی ماشین ها است زیرا ارزان هستند، بسیار ساده هستند، مطمئن هستند و نصب آسانی دارند. کاسه نمد ها مي توانند ده ها مگاپاسکال (هزاران اسب بخار) فشار را تحمل کنند.

در گذشته، یک کاسه نمد ساده شامل یک تسمه جنس چرمی بر روی یک محور چرخان بود. اما کاسه نمد‌ های امروزی دارای جنس ها و بخش‌های مختلفی هستند که بر نحوه عملکرد آن‌ها تأثیر می‌گذارد. امروزه کاسه‌نمد های با جنس دارای فنر و بدون فنر با الگوهای تماسی مختلفی وجود دارد. یک کاسه نمد با جنس بدون فنر، به طور کلی ارزان‌تر خواهد بود و قادر به نگه داشتن مواد چسبناک مانند گریس با سرعت آهسته شافت می‌باشد و کاربردهای معمول آن شامل نقاله، چرخ خودرو و اجزای روغنی است. کاسه‌نمد های با جنس دارای فنر، معمولاً با روغن‌ها استفاده می‌شوند و در تجهیزات وسیعی کاربرد دارند.

برای تشخیص یک کاسه نمد با جنس با کیفیت و نسوز از کاسه نمد های معمولی کمی کاسه نمد را می کشیم اگر سطح آن به حالت اولیه برگشت و شکل خود را از دست نداد جنس آن اصلی و نسوز می باشد ولی کاسه نمد های معمولی را اگر کمی بکشیم شاهد خلل و سوراخ هایی در سطح آن می شویم و حالت اولیه خود را از دست می دهد و دارای جنس مرغوبی نیست. کاسه نمد با جنس عالی پس مدتی در برخورد و شرایط کاری با مایعات و گازوئیل و روغن کیفیت خود را از دست نمی دهد و نرمی و حالت خاص اولیه خود را دارند ولی کاسه نمد با جنس معمولی خیلی زود خشک و شکننده می شوند.