تعمیر و نگهداری بلبرینگ

فروشگاه اینترنتی بلبرینگ SKF
فروشگاه اینترنتی بلبرینگ SKF
می 21, 2021
رولبرینگ SKF
رولبرینگ SKF
می 21, 2021

تعمیر و نگهداری بلبرینگ

تعمیر و نگهداری بلبرینگ برای حفظ بالاترین سطح عملکرد و افزایش عمر بلبرینگ های ​​شما لازم است. بسته به آب و هوا و شرایط عادی ، ممکن است لازم باشد بلبرینگ های ​​خود را طولانی تر نگه دارید یا چربی دیگری انتخاب کنید. توصیه های زیر بر اساس استفاده از گریس است. در صورت امکان ، تعمیر و نگهداری بلبرینگ‌استاندارد می تواند و باید بدون برداشتن بلبرینگ از جام ، سوراخ قاب یا محفظه توپی انجام شود. با این کار احتمال استرس یا آسیب ناشی از دست کشیدن بلبرینگ ها و نصب مجدد آنها کاهش می یابد.

برای تعمیر و نگهداری بلبرینگ با استفاده از پارچه ، چربی را از سطح بلبرینگ برداشته و گلوله ها را در معرض دید قرار دهید. اگر حلقه ای محکم دیدید ، به پشت یاتاقان نگاه کنید. عملکردی برای یاتاقان وجود ندارد ، اما تمیز کردن و نگهداری آن از قبل یا بلبرینگ راحت تر و کارآمدتر است. در این زمان می توانید بلبرینگ ها را تعویض کنید تا از تمیزکاری کافی و سهولت نگهداری در آینده اطمینان حاصل کنید.

برای تعمیر و نگهداری بلبرینگ بهترین حلال رایج برای شستشو و تمیز کردن بلبرینگ های ​​الکل ایزوپروپیل (الکل طبیعی ، الکل مالش دهنده ، ایزوپروپانول) است. با استفاده از بطری اسپری ، داخل یاتاقان را خیس و تمیز کنید و چرخش داخلی را بچرخانید تا “محرک” داخل بلبرینگ ایجاد شود.

برای تعمیر و نگهداری بلبرینگ پس از 20-25 ثانیه ، از هوای فشرده برای از بین بردن چربی ، آلودگی و الکل باقیمانده استفاده کنید. یک بار خیساندن و هم زدن یاتاقان ها مفید است و به آنها اجازه می دهد تا در تمیز کردن بعدی قبل از تخلیه اولین بلبرینگ خیس شوند. این فرآیند را با الکل و تحریک بیشتر تکرار کنید تا آلودگی ها پاک شود و یاتاقان تمیز شود. این فرآیند بسته به میزان چربی و آلودگی داخل یاتاقان باید سه تا چهار بار (3-4) انجام شود. هنگامی که یاتاقان از نظر بصری تمیز شد و به آرامی چرخید ، یک لایه نهایی الکل اسپری کنید و اجازه دهید تا بلبرینگ ها قبل از استفاده از چربی تازه ، در هوا خشک شوند.

تکنسین های تعمیر و نگهداری بلبرینگ طیف گسترده ای از مسئولیت ها را بر عهده دارند تا اطمینان حاصل کنند که تجهیزات چرخشی و اجزای ماشین در سطوح اوج عملکرد کار می کنند.

بلبرینگ ها نقشی حیاتی در عملکرد تجهیزات چرخشی دارند. خرابی یاتاقان می تواند سلامت دستگاه را به خطر بیندازد و منجر به توقف غیرمترقبه و تأخیرهای تولید شود. خوشبختانه ، نکات بی شماری برای اقدامات پیشگیرانه وجود دارد که تکنسین ها می توانند با کسب تجربه بیشتر در محل کار در تعمیر و نگهداری بلبرینگ ، آنها را دنبال کنند. مانند هر پروژه تعمیر و نگهداری ، نکته شماره 1 پیروی از روشهای ایمنی شرکت هنگام بازرسی ، نگهداری یا تعویض یاتاقان است.

درک طراحی محصول

یکی از فاکتورهای اصلی در عملکرد یاتاقان اطمینان از مشخص بودن یاتاقان برای کاربرد خاص است. هر یاتاقان دارای یک مجموعه منحصر به فرد از مشخصات طراحی و گزینه ها است که ممکن است لزوماً فقط با مشاهده یا حتی دست زدن به یاتاقان قدیمی تعیین نشود. گاهی اوقات از تحمل مناسب برای شروع استفاده نمی شود ، و این امر باعث پیچیده تر شدن انتخاب به جلو می شود.

در بسیاری از موارد ، بهترین راه برای شناسایی مشخصات مهم ، درک نام محصول بلبرینگ است که در طرفین بلبرینگ مشخص شده است. به عنوان مثال ، اگر یک تکنسین فقط به یک تعیین عددی نگاه کند – بدون پسوندهای اضافی – ممکن است یاتاقان انتخاب شده دارای ویژگی طراحی نادرست مانند سطح نامناسب ترخیص داخلی باشد.

نصب یاتاقان مناسب

تأسیسات تولیدی گرد و غبار و سایر آلاینده ها را جمع می کند. با وجود محیط اطراف ، ایجاد یک فضای کاری تمیز قبل از نصب یاطاقان بسیار مهم است. این از تماس عناصر مضر با یاتاقان قبل از راه اندازی جلوگیری می کند. نکته فراموش شده اما عقل سلیم این است که جعبه حاوی یاتاقان جدید را بسته نگه دارید تا زمانی که برای نصب آماده شود تا از ورود هرگونه آلودگی جلوگیری شود.

علاوه بر این ، تکنسین ها باید در هنگام برداشتن و نصب از جهت یاتاقان ها نظارت دقیق داشته باشند. بلبرینگ هایی که نامتقارن هستند و به اشتباه معکوس نصب می شوند ، عملکرد مطلوبی را که در نظر گرفته شده انجام نمی دهند و منجر به خرابی یاتاقان و خرابی احتمالی دستگاه می شوند.

برای دستیابی به حداکثر عمر مفید ، یاتاقان ها برای نگه داشتن روان کننده و جلوگیری از ورود آلودگی ها به یک محلول آب بندی نیاز دارند. هر زمان بلبرینگ تعویض می شود ، باید یک آب بند جدید نیز نصب شود. و مانند یاتاقان ها ، طیف گسترده ای از آب بند برای کاربردهای مختلف وجود دارد ، بنابراین تعیین طراحی مناسب مهر و موم مهم است.

روغن کاری دقیق

استفاده از مقدار مناسب روان کننده در هنگام نصب و کار تحمل بسیار مهم است. روانکار کافی نمی تواند منجر به تماس فلز با فلز شود که باعث سایش زودرس و کاهش عمر بلبرینگ می شود. برعکس ، روغن کاری بیش از حد می تواند اصطکاک بیشتری ایجاد کند و باعث گرم شدن بیش از حد دستگاه شود.همچنین استفاده از نوع روان کننده مناسب برای تکنسین های ماشین بسیار مهم است. روغن و گریس معمولاً برای روغن کاری تجهیزات چرخشی استفاده می شود. این روان کننده ها به طور متفاوتی استفاده می شوند و همچنین عملکرد متفاوتی دارند. روغن به عنوان یک مایع برای انتقال گرما از یاتاقان ها در ماشین آلاتی که گرمای زیادی تولید می کنند ایده آل است.

روغن به تعمیر و نگهداری معمول از طریق فیلتراسیون ، کنترل دما ، نظارت بر سرعت جریان و دوباره پر کردن نیاز دارد. با این حال ، پس از پر کردن اولیه ، چربی فقط پس از ترک مقدار کمی از یاتاقان ، پیر شدن یا خراب شدن ، نیاز به دوباره پر کردن دارد. محاسبه صحیح فواصل برای پر کردن چیزی است که بسیاری از تکنسین های جدید از آن چشم پوشی می کنند. شرکت های بلبرینگ می توانند ابزاری را برای کمک به تکنسین ها در محاسبه فواصل مناسب روغن گیری مجدد برای سلامت مطلوب دستگاه فراهم کنند.