بلبرینگ سوزنی تک ردیفه

بلبرینگ های آی ان آ INA
قیمت بلبرینگ آی ان آ INA
ژانویه 21, 2023
فروش بلبرینگ INA
فروش بلبرینگ INA
فوریه 20, 2023

بلبرینگ سوزنی تک ردیفه

بلبرینگ سوزنی از بخش های سوزنی شکل ساخته شده است و بیشتر این قطعه برای کم کردن سایش بین بخش های متحرک کاربرد دارد. غلتک های سوزنی اجزای حامل بار بسته به طراحی بلبرینگ سوزنی، بین دو سطح یا یک سطح و یک شفت، یا بین یک شفت و یک محفظه قرار دارند. نوع با کیفیت این بلبرینگ ها، بلبرینگ سوزنی تک ردیفه است که در ساختار آن، غلتک سوزنی دارای سطح باربر بزرگ، اما قطر کمی است. به طور خاص، راهنمای استاندارد برای مهندسین مکانیک، بلبرینگ سوزنی تک ردیفه را به عنوان یک قطعه با غلتک ‌هایی که طول آنها حداقل چهار برابر قطر آنها است، معرفی می کند.

مساحت سطح غلتک ها و تعداد زیاد عناصر باربر نورد، بلبرینگ سوزنی یک ردیفه را با ظرفیت بارگذاری و سختی استثنایی فراهم می کند. اکثر بلبرینگ سوزنی تک ردیفه به گونه ای طراحی شده اند که نیروهای محوری بیش از 5 درصد بار شعاعی را تحمل کنند. آنهایی که در کاربردهای شعاعی استفاده می شوند دارای غلتک هایی هستند که موازی با شفت هستند. بلبرینگ سوزنی تک ردیفه برای بارهای محوری در نظر گرفته شده‌ است و حاوی غلتک‌هایی با محورهایی است که عمود بوده و به صورت شعاعی از آن امتداد می ‌یابند.

البته بلبرینگ سوزنی تک ردیفه به نوعی روان کننده برای کمک به دفع گرما و کاهش اصطکاک نیاز دارد و مقدار اصطکاک ناشی از بار حمل شده، نوع و اندازه غلتک سوزنی، سرعت چرخش و ویژگی های روان کننده مورد استفاده است. بلبرینگ سوزنی تک ردیفه، به ویژه آنهایی که دارای حلقه های بیرونی ساخته شده از فولادهای با استحکام بالا هستند، می توانند شوک و لرزش را سرکوب کنند و عملکرد بهینه بخش سوزنی شکل آن نیز به عوامل مختلفی بستگی دارد.

همچنین بلبرینگ سوزنی تک ردیفه طوری طراحی شده است که تحت حداقل بار کار کند که رعایت نکردن این نکته ممکن است به دلیل اینرسی کم غلتک به مسیرهای حلقه آن آسیب برساند. علاوه بر این، بلبرینگ سوزنی تک ردیفه معمولاً برای بارهای ساکن مناسب نیست زیرا چنین بارهایی می توانند به عناصر غلتکی آسیب برسانند. این شامل کاربردهایی است که در آن بلبرینگ با سرعت کمتر از 10 دور در دقیقه می چرخد، نوسانات آهسته ای دارد یا ممکن است نقاط استراحت را تجربه کند.

دمای عملیاتی محدوده دمایی است که بلبرینگ سوزنی تک ردیفه ممکن است در آن استفاده شود و در محیط‌های با دمای پایین، ویسکوزیته روان کننده افزایش می ‌یابد که نیاز به حداقل بار بیشتری دارد. سرعت مرجع سرعت چرخشی است که در آن گرمای اتلاف شده و ایجاد شده در حالت تعادل است که بر اساس استحکام نگهدارنده بلبرینگ سوزنی تک ردیفه، کیفیت روانکاری، نیروهای گریز از مرکز و چرخشی، دقتی که بلبرینگ با آن ساخته شده است و ویژگی های روان کننده تعیین می شود.

در مورد طول عمر بلبرینگ سوزنی تک ردیفه باید گفت که آن ها تحت نیروهای فشاری ثابتی قرار دارند که در نهایت باعث پوسته پوسته شدن می ‌شوند، مهم نیست که بلبرینگ چقدر خوب نگهداری شود، عمر آن معمولاً به عنوان تعداد چرخش های تجربه شده قبل از به خطر افتادن عملیات تخمین زده می شود که قبل از تعیین مدت زمان مفید مورد انتظار بلبرینگ سوزنی تک ردیفه، ابتدا باید میزان بار پایه آن محاسبه شود.

بلبرینگ سوزنی تک ردیفه با حلقه های ماشین کاری شده برای کاربردهای باربری فشار بالا استفاده می شود که امکان استفاده از شفت بزرگتر را فراهم می کند و استحکام را افزایش می دهد و همچنین ساختار این قطعه به شکلی است که روان کننده را از آلودگی ها و رطوبت در محیط های خشن جدا می کند و قابلیت آب بندی آن باید قادر به مقاومت در برابر اکسیداسیون، گرما و مواد شیمیایی باشد که ممکن است بلبرینگ در معرض آن قرار گیرد.

بلبرینگ سوزنی تک ردیفه آب بندی شده اغلب یک سوراخ دسترسی به حلقه داخلی در حلقه بیرونی ایجاد می کند، بنابراین آن را می توان دوباره روغن کاری کرد و زمانی که اصطکاک بین کاسه نمد و بلبرینگ یا شفت به حداقل برسد، آب بندی ها بسیار قابل اعتماد هستند. برای کاهش این اصطکاک می توان از درمان های سطحی یا روانکاری اضافی استفاده کرد که البته گاهی آن ها به سرعت‌های چرخشی نسبتا پایین محدود می ‌شوند و واشرهای عایق معمولاً از لاستیک اکریلونیتریل-بوتادین، پلی اورتان یا فلورروبر ساخته می شوند.

برای بلبرینگ سوزنی تک ردیفه روغن کاری مورد نیاز است زیرا شیارهای حلقوی و یک سوراخ روانکاری ممکن است به روان کننده کمک کنند در محیط آن را پخش شود. روغن های مصنوعی با کیفیت برای بلبرینگ سوزنی تک ردیفه رایج ترین هستند و روغن های معدنی برای استفاده با سرعت بالا مناسب هستند. روغن های مصنوعی برای سرعت های متوسط مناسب هستند و نفت در شرایط بار سنگین و سرعت بالا روانکاری خوبی از خود نشان می دهد.

روغن های سیلیکونی مقاومت خوبی در برابر حرارت دارند و در لاستیک عایق خوردگی ایجاد نمی کنند، اما برای سرعت های پایین مناسب تر هستند. روغن ها را می توان چکه کرد، سانتریفیوژ کرد یا بلبرینگ سوزنی تک ردیفه را با آن آغشته کرد. با این همه ما به عنوان یک تامین کننده پیشرو به شما پیشنهاد می کنیم برای سفارش و خرید با کیفیت ترین بلبرینگ سوزنی تک ردیفه با کارشناسان بخش فروش ما تماس بگیرید.