بلبرینگ شیار عمیق NTN

بلبرینگ کف گرد FAG
بلبرینگ کف گرد FAG
دسامبر 4, 2020
بلبرینگ خود تنظیم SKF
بلبرینگ خود تنظیم SKF
دسامبر 17, 2020

بلبرینگ شیار عمیق NTN

بلبرینگ شیار عمیق NTN به دلیل تحمل زیاد در سرعتهای بالا ، اصطکاک کم ، تحمل بارهای شعایی و محوری ، جایگاه بخصوصی در صنایع مختلف پیدا کرده اند.امروزه بلبرینگ شیار عمیق NTN مجهز به محافظ فلزی و حلقه آب بند پلاستیکی هستند که باعث پاکیزه ماندن بلبرینگ و افزایش طول عمر مفید آن خواهد شد. بلبرینگ شیار عمیق NTN برای ماشین های کوچک کاربرد زیادی دارند ، چون نیاز به استفاده از کاسه نمد برای حفاظت از آنها نیست.

آب بندها از جنس لاستیک یا واشر پلاستیکی به همراه یک حلقه فلزی جهت منتاژ کردن آن داخل بلبرینگ ساخته می شوند . مزیت دیگر آنکه داخل بلبرینگهایی که حلقه آب بندی داشته باشند ، گریس تزریق میشود ، به اندازه ای که تا پایان عمر آن نیاز به گریسکاری دوباره نباشد .

می توان گفت که بلبرینگ شیار عمیق NTN دارای بیشترین دامنه کاربرد بلبرینگ شیار عمیق NTN در تمامی صنایع سبک و سنگین در میان انواع دیگر بلبرینگ ها می باشند که البته دلیل اصلی آن این است که اولین سری از بلبرینگ ها که به صورت تولید انبوه وارد صنعت همه کشور ها شدند . بلبرینگ شیار عمیق NTN یا شش هزاری ها بودندو البته دلایل دیگری هم مانند داشتن طرح ساده ، غیرقابل تفکیک بودن ( تفکیک ناپذیر بودن ) ، توانایی و قدرت کارکرد در سرعت های بالا یا دور های بالا ، محکم بودن در حین کارکرد و نیاز نداشتن آن به تعمیر و نگهداری در این امر سهیم بودند.

قیمت بلبرینگ شیار عمیق NTN

بدیهی است قیمت بلبرینگ شیار عمیق NTN برند های اروپایی چند پله بالاتر از قیمت بلبرینگ شیار عمیق تولید برند های چینی و در رده و رقابت با برند های ژاپنی قرار داشته باشد. بعنوان مثال قیمت بلبرینگ شیار عمیق SKF اس کا اف محصول کشور سوئد و مطابق با استاندارد های کشور اروپا دارای شیلد فلزی خارجی برای جلوگیری از ورود ذرات ناخاسته و کاهش راندمان کاری روان کننده می شود با قطر داخلی 35 میلیمتر، قطر خارجی 72 میلیمتر و ضخامت 17 میلیمتر حدود 32 دلار آمریکا می باشد. این قیمت نسبتا بالا که شاید برای نمونه های چینی از همین سایز بلبرینگ شیار عمیق NTN حدود 17 الى 20 دلار می باشد تا اندازه زیادی متناسب با متریال ویژه بکار رفته در تولید که از فاکتور های اصلی قیمت بلبرینگ شیار عمیق محسوب می شود می باشد. رول صنعت زاگرس ارائه مناسب ترین قیمت بلبرینگ شیار عمیق NTN برندهای اروپایی، آمریکایی و آسیایی در ایران است.